Premium

Autofabrikanten pakken op AutoRAI uit met virtual reality

Oculus Rift geeft bezoekers een levensechte rij-ervaring op de beurs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Peugeot biedt bezoekers een interactieve virtuele proefrit door de Oculus Rift te combineren met Leap Motion Technologie en drone beelden.

Een bezoeker die op de AutoRAI in de echte Peugeot 208 stapt, kan met een Oculus Rift-bril een proefrit maken in het berglandschap van Zuid-Frankrijk (foto). Wat deze virtuele ervaring bijzonder maakt, is dat de proefrijder vanuit drie verschillende perspectieven de proefrit kan beleven. 

Zo kan er tijdens de proefrit voor gekozen worden om te kijken vanuit de auto, van op het dak en vanuit het perspectief van een drone. Vooral de dronebeelden zorgen voor een spectaculair effect (foto). Gedurende de testrit kunnen testrijders tussen de verschillende perspectieven schakelen en de volledige omgeving ontdekken, terwijl ze zelf in de stoel van de nieuwe 208 zitten.

Door de virtuele proefrit te combineren met Leap Motion Technologie, worden handbewegingen omgezet naar bewegingen van een virtuele hand in het scherm van de Oculus Rift. Hierdoor kunnen bezoekers tijdens de testrit op buttons in de film klikken om meer over de nieuwe Peugeot 208 te ontdekken of om van perspectief te veranderen.

Creatief digitaal bureau  is verantwoordelijk voor het volledige creatieve concept, (video) productie, creatie, de website, promotiematerialen, social en de installatieproductie. 

 

Ook Ford is present met een Virtual Reality Experience. Volgens een toelichting van de autofabrikant gaat het er vooral om een breed publiek &;op een veilige manier kennis te laten maken met innovatieve technologieën&;. Zo ervaart de bezoeker zittend in een autostoel (maar zonder echt te rijden) functionaliteiten als Active City Stop (automatische noodrem) en Active Park Assist (automatisch inparkeren). 


Tijdens de rit wordt de bezoeker geflitst bij een snelheidsovertreding. De “flitsfoto” kan de bezoeker vinden en delen via de waar hij de applicatie nogmaals te beleven is. 

Concept en realisatie zijn van . Naar eigen zeggen wist het bureau het project binnen zes weken &;van scratch tot launch&; te realiseren. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie