Als het aan een startup ligt, gaan robots verzekeringsadvies geven

Volgens Zeker.Me staan consumenten open voor robots in de Nederlandse verzekeringssector.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met gerobotiseerd advies wil fintech-startup inspelen op het veranderende gedrag en de behoeftes van consumenten.

Fintech-startup Zeker.Me biedt via een online platform gepersonaliseerde schadeverzekeringen door gebruik te maken van diverse technieken en data.

Gebruikers kiezen zelf welke data ze willen delen, bijvoorbeeld door hun Facebook- of LinkedInprofiel te koppelen en een aantal vragen te beantwoorden.

Robotadviseur Me

Op basis van deze informatie levert robotadviseur Me ze geautomatiseerd een verzekeringspakket dat het beste bij hun leefsituatie past en op ieder moment aan te passen is.

Nick van der Meij, oprichter van de startup meent dat automatisering het antwoord op het veranderende gedrag en de behoeftes van consumenten.

Van der Meij: ‘Jongeren van nu groeien op met smart apps en wearables en zijn gewend aan het delen van persoonlijke data in ruil voor een goede dienst.

Meer interesse

Nederlanders hebben steeds meer interesse in op data gebaseerde verzekeringsdiensten, blijkt uit . Ze delen graag hun persoonlijke gegevens, als ze er een goede dienst en persoonlijk voordeel voor terug krijgen.

zal de wereldwijde onlineverzekeringsmarkt gaan goeien, van 2,5 miljard euro aan jaarlijkse premies in 2014 naar 7,5 miljard in 2020.

Van der Meij geeft aan dat de steeds groter wordende hoeveelheid data gepersonaliseerd verzekeringsadvies mogelijk maakt, maar de verzekeringswereld speelt hier volgens hem onvoldoende op in.’

Hij wil dat met zijn startup wel doen.  

Wel veel investeringen

Maar in de fintech-wereld wordt op dit moment wel veel geïnvesteerd: in 2015 is er 20 miljard euro gestoken in nieuwe financiële bedrijven, zo geeft Zeker.Me aan.

Van der Meij ziet de meeste toegevoegde waarde in de combinatie mens en techniek. ‘Een robot kan veel taken beter en sneller uitvoeren dan mensen, zoals grote hoeveelheden data analyseren en omzetten naar persoonlijk advies. Toch zijn voor de meer specialistische vragen vaak nog wel mensen nodig. Maar denk ook aan het afhandelen van schade: dan wil je als gebruiker gewoon contact hebben met een echt persoon.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie