Dit blijkt uit een lezerspoll die sinds een paar dagen op Adformatie.nl staat. Aanleiding voor de poll was de strategische samenwerking die TMG vorige week aankondigde met Talpa.
Met deze samenwerking wilTMG haar positie versterken op het gebied van radio, tv en OTT. TMG en John de Mol brengen hun radioactiviteiten (Sky Radio Group en 538 Groep) onder in een nieuw radiobedrijf. TMG legt hier 27 miljkoen euro bij en krijgt nog wel een minderheidsbelang krijgt (25%), en verwerft een 5% belang in SBS Broadcasting.
Geen slimme deal, vindt het Adfo publiek in overgrote meerderheid. 88% (238 stemmen) is het eens met de stelling: John de Mol krijgt op deze manier voor een habbekrats het grootste radiobedrijf van Nederland.' Slechts 22% heeft vertrouwen in de strategie van TMG die erop is gericht om via SBS en de radiokanalen content te gaan verspreiden.
Een anonieme reageerder moet het nog maar zien gebeuren. 'Ik hoop toch dat niemand denkt dat TMG op deze manier daadwerkelijk een vrije hand krijgt in het verspreiden van hun content via SBS, wanneer Sanoma grootaandeelhouden is.'