7UP komt deze zomer met een beperkte oplage vintage-flesjes en -blikjes met designs uit de periode 1930 tot en met 1990.
7UP zegt zelf: ‘Als je al die ontwerpen zo op een rijtje ziet, valt meteen op dat logo en artwork van 7UP door de jaren heen met regelmaat rigoureuze veranderingen hebben doorgemaakt.
‘Doel was daarbij telkens om aan te sluiten bij de tijdgeest van dat moment. Dat leverde iconische ontwerpen op zoals het 'flowerpower'-design in de jaren zeventig en het discoachtige “stippendesign” in de jaren tachtig.’
Het karaktertje Fido Dido ('It's cool to be clear') stond vanaf begin jaren negentig op de verpakking. Fido Dido kreeg op een gegeven moment een eigen tijdschrift, ijsje en een videogame.
Deze Vintage-serie volgt op de introductie eerder dit jaar van een volledig nieuw 7UP design, dat met uitstraling een eerbetoon moet zijn aan de 85-jarige historie van de frisdrank.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!