Premium

7 tips om de ctr van je Facebook campagne te verbeteren

Hoe krijg je gebruikers zover dat ze daadwerkelijk iets met je Facebook campagne doen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Steeds meer marketeers zetten Facebook in om hun mobile apps te promoten. Het merendeel van het Facebook publiek komt immers van mobile devices. Naast een groot bereik biedt Facebook diverse targeting- en advertentie mogelijkheden om je app gedownload te krijgen door de juiste doelgroep. Vraag blijft uiteraard: hoe krijg je gebruikers zover dat ze daadwerkelijk iets met je Facebook campagne doen?

De 7 tips:

1. Beelden spreken (èn converteren)
Zoals bij de meeste advertenties zijn mooie foto’s een effectieve manier om aandacht van de bezoeker te trekken, maar ook om ze uit te dagen iets met de advertentie te doen. Voor daadwerkelijke conversie werken screenshots van app beter dan alleen een mooie splashscreen. De bezoeker krijgt immers direct een goed beeld van hoe de app eruit ziet.

2. Echte mensen
We kennen de stockfoto’s van zakenmensen met parelwitte tanden. Uit onderzoek blijkt echter dat veel gebruikers zich eerder vereenzelvigen met echte mensen en natuurlijke foto’s. Advertentie softwarebedrijf Naningans: “Intimacy and real emotional involvement are the keys to driving a direct response that can really help you achieve your marketing goals. Data has shown that real people, real situations and real objects drive higher CTR’s.”

3. Felle kleuren!
De mens is visueel ingesteld. Met felle kleuren vestig je aandacht op jouw aanbod. 

4. Vergeet niet een pakkende call to action!
Een mooie afbeelding of slogan is niet voldoende. Wanneer je de aandacht van de Facebook gebruiker hebt, is het belangrijk om ook een concrete actie te plaatsenm, zoals “kijk nu op!” of “download hier de app”. Dit combineren met aantrekkelijke termen zoals “tijdelijk gratis” of “alleen vandaag” kan versterkend werken en geeft er een vorm van urgentie aan.

5. Keep It Stupid Simple.
Facebook wordt vaak tussen andere activiteiten door gelezen. Het is daarom zaak om niet te lange, ingewikkelde zinnen te gebruiken. Je hebt immers maar even de aandacht van de gebruiker. Wees concreet en probeer in de boodschap niet te veel te vertellen. De consument moet binnen twee seconden weten waar de advertentie over gaat.

6. Relevantie
Uiteraard een ‘no brainer’. Probeer relevantie in de doelgroep te creëren, maar target ook op de relevante doelgroep. Facebook biedt diverse targeting mogelijkheden, waaronder: land, taal, werkgever, interessegebieden, opleiding en leeftijd.

7. Testing 123
Op Facebook kun je diverse boodschappen, afbeeldingen en doelgroepen testen om te zien welke campagne het beste resultaat oplevert. Bij langdurige campagnes houdt het testen eigenlijk nooit op. Een goedlopende advertentie campagne kan morgen mindere resultaten opleveren.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie