Met de commercial speelt Zilveren Kruis in op vragen die consumenten hebben over veranderingen in de zorg. Vooral vrouwen en de doelgroep tussen dertien en 34 jaar gaven deze radioreclame een hoge waardering. De commercial is met deze beoordeling genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs die begin 2013 wordt uitgereikt.
Met een zeer klein verschil is de radiocommercial van SIRE over het virtuele product ‘Tolerantie’ tweede geworden in de oktober verkiezing. De commercial ‘Afrika’ van DierenPark Amersfoort werd derde.
Het onderzoek is uitgevoerd door Ruigrok | NetPanel in opdracht van RAB. In totaal 618 Nederlanders van 13-64 jaar hebben twintig radiocommercials beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie vond plaats van 1 tot en met 5 november 2012.
Beluister hieronder de radiocommercials:
Zilveren Kruis Vragen:
SIRE Tolerantie
DierenPark Amersfoort Afrika
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!