Maaltijdboxleverancier HelloFresh zendt vanaf deze week recepten uit op de radio. XXS Amsterdam versnelde de recepten 8 keer, zodat ze binnen de 10 seconden blijven. Als je de radioreclame opneemt met de slowmotion-functie van je smartphonecamera, kun je het recept horen.
In dit filmpje zie je hoe het werkt.
De radiocommercial wordt dagelijks op een vast tijdstip uitgezonden op Qmusic en 100%NL. ‘Op Qmusic bijvoorbeeld rond vijf uur, het boodschappenmoment’, vertelt creative director John de Vries.
Grote campagne
De commercials zijn onderdeel van een grotere campagne. Ook de tv- en abri-campagne draaien om gezond en gevarieerd koken. ‘Het idee voor deze radiospots ontstond toen we bezig waren met de tv-reclame’, vertelt creative director René Verbong. ‘In de commercial laten we mensen zien die aan het koken zijn, maar dan teruggespoeld. We gingen experimenteren met afspeelsnelheden en kwamen zo op het idee voor ’s werelds snelste recept.’
Te snel
HelloFresh vraagt nogal wat van de radioluisteraar: je moet snel je telefoon pakken, de slowmotion-functie vinden en het recept opnemen. ‘De eerste keer lukt het natuurlijk niet, dan gaat het veel te snel’, zegt Verbong. ‘Daarom hoor je de recepten elke dag op hetzelfde tijdstip. Dan kun je er klaar voor zitten.’
Vernieuwend
Ze verwachten niet dat mensen massaal de recepten opnemen, maar willen vooral impact maken met een vernieuwende radiocampagne. ‘Maar we hopen wel dat mensen het minstens een keer proberen’, zegt De Vries. ‘Je staat verstelt, het is bizar. En het zijn ook nog eens inspirerende recepten. Heb je al eens een boekoeloekoeburger gemaakt?’
Credits
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: John de Vries (CD), René Verbong (CD), Wessel Beumer, Barend Stegeman
Music Composer & Engineer: Peter Horwitz
Strategie: José Evers
Productie: Judith Kampman
Account: Robbert-Coen Koreman
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!