De relatief simpele posters van VVD met alleen een leus spreken veel mensen aan, zo constateren de onderzoekers. De respondenten krijgen van de posters ‘een goed gevoel ’en ze slagen erin het beeld wat de kiezer van de partij heeft te veranderen. Daarnaast slagen de posters er volgens de onderzoekers in om de VVD te differentiëren van de andere partijen.
Ook de posters van de Partij voor de Dieren en de PVV slagen er in om een onderscheidend beeld neer te zetten van de partij. Ze scoren echter gemiddeld op de andere kenmerken.
Partijen die er volgens het onderzoek slecht in slagen om zichzelf door middel van poster te differentiëren zijn het CDA, de ChristenUnie, PvdA, D66 en GroenLinks. Deze posters scoren onder het gemiddelde. Ook op andere kenmerken scoren ze nergens bovengemiddeld.
De poster van de SGP scoort over het algemeen het slechtst. Deze wordt gezien als ‘niet aansprekend’ en het lukt met de poster niet ‘een goed gevoel te creëren’ bij de kiezers of een nieuwe boodschap over te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!