‘Slothing’ staat voor het ondersteboven hangen als een luiaard, hetgeen is afgeleid van de Engelse benaming voor luiaard ‘sloth’. Hoyhoy.nl gebruikt in zijn marketingcommunicatie de geanimeerde 'Aart de luiaard'. Slothing is een jaar of vier geleden bedacht als één van de vele varianten op ‘planking’.
In opdracht van de financiële webwinkel Hoyhoy.nl heeft PR bureau Made by PR in samenwerking met social media bureau Don’t say nothing een PR stunt uitgevoerd om de naamsbekendheid van Hoyhoy.nl te vergroten. Afgelopen weken werd #slothing trending topic, naar aanleiding van een in scène gezette actie met ‘Roel’ in het luiaardenverblijf in Dierenpark Emmen. Hij maakte daar op verzoek van Hoyhoy.nl onder toezicht van de dierenverzorgers een ‘slothing’ foto en video tussen echte luiaarden. De actie is kort daarop opgemerkt door verschillende media.
Vandaag is naar buiten gebracht dat de vergelijker van verzekeringen Hoyhoy.nl de actie op touw heeft gezet en probeert het de koppeling te maken met het merk. De beste foto’s die gekenmerkt zijn met #slothing en #hoyhoy worden door Hoyhoy.nl beloond met een prijs.
(link naar de actiesite)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!