Het is volgens de bedenkers (Trigonimo uit Uden) een nieuwe manier voor merkproductenten om consumenten te benaderen in een tijd waarin het A-merk het erg moeilijk heeft.
Valuetising is een interactief communicatie- en spaarconcept. De naam Valuetising is een samenvoeging van value en advertising. Het beloont de advertentielezer voor zijn of haar inspanning.
Door middel van wekelijkse digitale advertenties, zogenaamde e-zines, krijgt de consument commerciële productinformatie. In de e-zine, met de omvang van een A4'tje, staan enkele vragen.
De consument, die met het geven van zijn mening aan de adverteerder laat zien de boodschap gelezen en begrepen te hebben, wordt beloond met credits.
Deze credits kunnen vervolgens worden besteed in een bij het concept horende lifestyle-webwinkel www.valueshop.nl De korting op merkproducten kan voor de leden oplopen tot 30 procent.
De adverteerder betaalt alleen voor de gelezen en beantwoorde reacties. Tevens kan hij de beschikking krijgen over de marketinginformatie die daaruit volgt.
Het concept is bedoeld voor aanbieders van nieuwe producten die een meer dan gemiddelde uitleg behoeven en die bovendien passen bij de belevingswereld van de doelgroep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!