User Generated Content op de mobiel

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

User Generated Content is zeker niet nieuw, maar komt nu ook via de iPhone bij de consument. Deze week is er de app uitgekomen, waarbij de verstokte hazelnootpasta eter met maar liefst 300 Nutella recepten via de mobiel aan zijn trekken kan komen.

Om deze app van Paola Balduchi te kunnen bemachtigen, dient echter wel € 1,59 betaald te worden.

Een aantal argumenten waarom user generated content voor een merk interessant is zijn:

1. Top-down communiceren werkt niet meer via internet.

2. Consumenten willen niets opgelegd krijgen, maar zelf kunnen kiezen.

3. Het ontwikkelen van eigen content is veel werk en duur voor een merk

4. Mensen willen graag meepraten en/of denken. Het publiceren van eigen content geeft hen het gevoel dat hun kennis waardevol is.

5. Interactie is essentieel voor de mens. Een mens kan niet zonder communicatie.

6. Mensen vinden het leuk om te lezen wat anderen (een gewoon iemand net als zij) te zeggen hebben over bepaalde onderwerpen.

7. Met Consumer Generated Content ontstaat er meer dynamiek bij het merk.

Nutella Spaghetti is één van de vele recepten die je in de iNutella app kan vinden.

Grote vraag is natuurlijk of deze betaalde applicatie wel onder User Generated Content (of Consumer Generated Content) valt. Het blijft in ieder geval een leuke app, waar het merk Nutella van het Italiaanse goed onder de aandacht komt, zonder dat het hen iets kost. De applicatie is door de Italiaanse fabrikant wegens schending van merkrecht nog niet uit de App Store gehaald en dit zal hoogstwaarschijnlijk ook niet gaan gebeuren. Een Nederlandse voorbeeld van een User Generated Content app is de

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie