Merken voor voedingsmiddelen van Unilever stoppen uiterlijk in januari 2023 met advertenties die zijn gericht op kinderen onder de 16 jaar. Het bedrijf achter ijsjesmerken als Magnum, Ola en Ben & Jerry's zegt ouders zo te willen helpen om gezondere keuzes voor hun kinderen te maken.
Unilever kondigde onder andere aan zijn reclame-uitingen en sociale mediaberichten niet langer te richten op een publiek jonger dan 16 jaar. Het Britse concern zal ook geen data meer verzamelen en opslaan over kinderen in die leeftijdscategorie. Daarnaast zal Unilever publiekelijk bekendmaken welke influencers op sociale media provisies ontvangen van het concern. Unilever wil dat de vlogs en filmpjes van influencers waarmee het samenwerkt ook minder aantrekkelijk worden voor kinderen.
Volgens Unilever gaan de maatregelen, die voor alle voedsel- en drankmerken gelden, verder dan de afspraken die de voedingsmiddelenindustrie in de meeste landen heeft gemaakt. De norm is daar tot nu toe dat reclames voor eten en drinken niet gericht mogen zijn op kinderen onder de 13 jaar oud.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!