Unilever wil in 2025 het gebruik van plastic halveren. De levensmiddelengigant (bekend van merken als Omo, Unox, Lipton en Dove) gebruikt nu 700.000 ton per jaar, dat moet de helft minder.
Om dat voor elkaar te krijgen onderneemt het concern verschillende acties. Solero-ijsjes worden geleverd zonder plasticverpakking, plastictandenborstels worden vervangen door versies van bamboe, en het plastic rondom Dove-zeepjes wordt ook in de ban gedaan.
Maar dat niet alleen, ook gaat Unilever meer recyclen en nieuwe verpakkingen ontwikkelen met minder of geen plastic. De gigant wil dat in 2025 alle verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar en composteerbaar zijn.
Topman Alan Jope voegt toe dat Unilever ongeveer 600.000 ton plastic gaat inzamelen en verwerken; dit is meer dan het zelf op de markt brengt. ‘Plastic heeft zijn plaatst, maar niet in het milieu’, zegt hij. ‘We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!