Premium

'Twitter is mijn primaire nieuwsbron'

Het mediaportret van Jade Wissink, Communicatietalent 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Onze rubriek ‘Het mediaportret van’. Deze keer Jade Wissink, het Communicatietalent 2014. Wissink werkt als coördinator communicatie bij een groot waterveiligheidsproject van Rijkswaterstaat.

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

Ik sta op met Jan de Hoop: het ontbijtnieuws op RTL 4. Ik vind het heerlijk wakker worden met deze nuchtere nieuwslezer die aan het eind van elk nieuwsblok altijd nog iets grappigs weet te zeggen.

Heb je nog een papieren krant?

Ik ben echt van de digitale generatie. Dat betekent dat ik geen krantenabonnement meer heb en alles online lees. Twitter is echt mijn primaire nieuwsbron. Verder gebruik ik de app van Blendle voor losse artikelen, en snel nieuws via de apps van Nu.nl en Volkskrant, en lees ik trouw De Correspondent. Maar de straatkrant, de Metro in de trein en ook het Binnenlands Bestuur lees ik wel op papier.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

3 op reis: de verre bestemmingen - en de leuke presentators die ze bezoeken - hebben me altijd weer weten te inspireren nieuwe landen te ontdekken, avonturen te beleven.

Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?

Het maakt me niet of ik gezien wordt met een gratis blad in de trein of een heel duur blad, of dat ik een glossy of een serieuze titel lees.

Welk tv-programma zap je meteen weg?

Alles met Geer en Goor. Ik vind dat neplachje van Gerard en die eeuwige flauwe humor van Gordon in hun programma’s niet om aan te zien en horen.

Mijn ideale radiomoment is… 

Ik luister zelden radio, zit ook nooit in de auto maar altijd in de trein en luister dan naar mijn muziekbibliotheek op mijn telefoon. De momenten waarop ik wel radio luister zijn vaak werkgerelateerd.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Toch wel Telekids, wie is er niet groot mee geworden? Met Harrie de Hengst en Meidengeheimen. Daar bleef je echt voor zitten.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…? 

…kinderen: ze zijn nog jong, ze zijn druk, er komen er voortdurend meer bij. Je wordt door ze afgeleid maar je wilt er toch alles mee delen, van alles aan vertellen.

Welke titel zou jij graag restylen?

Binnenlands Bestuur. Ik lees het blad getrouw elke week, maar het zou wel een verfrissende restyling kunnen gebruiken, vind ik. Het oog wil ook wat.

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Modebladen als Vogue. Niet voor de verhalen, wel voor de mooie kleding en de modellen.

En wat is jouw geheime tip?

Proberen ‘bij’ te blijven door niet elk blad of elke krant van A tot Z te  (moeten) willen uitpluizen, maar echt alleen de content te lezen die voor jou van belang is of die jij interessant vindt. Anders is het met de constante informatieprikkels van vandaag de dag niet te doen.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Chaotisch aan de buitenkant, maar heel gestructureerd en volgens plan aan de binnenkant. Op het eerste gezicht zul je denken: ‘jeetje wat druk’, maar als je wat verder kijkt, wat dieper klikt, zie je alle structuren en plannen verschijnen. En dynamisch, dat ook, met veel interactiemogelijkheden en socials.

Gaat naar bed met?

Een goed boek…maar eerst nog die telefoon: even scrollen door de timeline van mijn Twitter, Facebook, Instagram en Linkedin account…tot het weer te laat is om aan dat goede boek te beginnen.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie