Dat zegt directeur-uitgever Harry de Wit van TMG (Telegraaf Media Groep) Landelijke Media deze week in een interview met Adformatie. De site Spitsnieuws bleef in de lucht nadat vorig jaar oktober gratis dagblad Spits op ging in Metro. Spitsnieuws wordt nu per 1 december 2015 opgeheven ‘om vol op het merk Metro te focussen’, zegt De Wit.
Metro moet nog meer een echt jongerenmerk worden. Eerder werd al een samenwerking met Ubideo aangekondigd. Dat is een app ‘waarmee je op ieder gewenst moment kunt kijken naar live streams op elke locatie in de wereld waar op dat moment een Ubideo gebruiker aanwezig is’.
Ook gaat Metro zich meer richten op mobiel en ov en moeten de redacties van De Telegraaf en Metro meer gaan samenwerken.
Nieuwe customer publishingtak
TMG Landelijke Media gaat ook een nieuwe customer publishingtak opzetten, waarvoor Mirjam Brinks (ex-Scripta Media) is aangenomen. De Wit: ‘We hadden wel een op de krantenbijlage gerichte tak, maar we willen deze nu verder uitrollen. Dat moet proposities gaan opleveren. Omdat we print georiënteerd waren, deden we costumer publishing op die manier, terwijl een adverteerder juist behoefte heeft aan crossmediale producties. Bij de Customer Publishing tak gaan we ons - in opdracht van derden - naast print ook toeleggen op digitale- en videoproducties, maar ook op het organiseren van events.'
TMG Landelijke Media
Vorige week werd al bekend dat het nieuwe TMG Landelijke Media er per 1 december 2015 moet staan. Wel krijgt de redactie nog wat langer de tijd om zich te herorganiseren.
Het hele interview met Harry de Wit is vanaf komende vrijdag te lezen in Adformatie #22.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!