‘We hopen hiermee een podium te geven aan mensen die het anders echt niet kunnen betalen’, vertelt Lode Schaeffer, creative director bij Indie en één van de initiatiefnemers. ‘Niet dat de gevestigde orde op deze manier voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Als een groot bedrijf dat straks toch probeert, zullen we het aansporen om de donatie te verhogen. Het gaat tenslotte om het goede doel en zo’n commercial is toch al snel een paar ton waard.’
‘We streven ernaar om de commercial op Oudejaarsavond uit te zenden, maar dat zou wel eens te kort dag kunnen zijn. In dat geval krijgt de commercial een ander mooi moment op primetime. Iedereen die meewerkt zullen we noemen op onze site en in uiteindelijke pr-uitingen. Ook komt er een making-off. Maar belangeloos is belangeloos, dus in de commercial zelf noemen we niemand.’
‘De boodschap van de winnaar moet legaal zijn en van goede smaak getuigen. We willen geen vervelend bedrijf waarvan iedereen denkt: “gadverdamme”. Het moet ook reclame voor de reclame zijn, voor ons vak. Een knaller van een idee, waar we trots op zijn. Dezelfde krachten die we normaal gebruiken, moeten we nu inzetten voor het goede doel.’
De commercial staat op de veilingsite van Serious Request. De opbrengst gaat naar het Rode Kruis om vrouwen in Afrika te begeleiden bij hun zwangerschap, bevalling en zorg voor hun pasgeboren kind en zo babysterfte terug te dringen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!