Smakeloos Samsung gaat nat met PR-blunder Icebucket

"Stop Samsung, Just Stop. Stay classy".

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Icebucket Challenge is de meest virale charitatieve campagne ooit, en het kon niet uitblijven, ook merken springen in op deze campagne voor de ziekte ALS. Samsung hreeft zich daarbij niet van zijn beste kant laten zien.

Het liet zijn  waterdichte Samsung S5 ook de challenge aangegaan, en nomineerde direct de iPhone, HTC One en Nokia Lumia 930 om hetzelfde te doen. De Sony Xperia z2 is overgeslagen, waarschijnlijk omdat dit toestel ook waterdicht is.  

Niet iedereen is te spreken over deze actie van Samsung. Veel consumenten vinden dat het Zuid Koreaanse merk deze goededoelenactie misbruikt om hun waterproof toestel onder de aandacht te brengen.

De Amerikaanse website Techcrunch weet het kort en bondig te verwoorden: "No One Nominated The Galaxy S5 For The Ice Bucket Challenge, Samsung". Het riep Samsung op een einde aan zijn actie te maken: "Stop Samsung, Just Stop. Stay classy". 

Het is overigens niet bekend hoeveel Samsung doneert aan het goede doel. Wie weet kunnen ze daarmee deze pr-blunder nog enigzins verzachten.  

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie