Daarnaast heeft de maatschappij de jaarlijkse actie '3 million seat deal' verschoven van september naar deze maand, en wil het bedrijf zo'n 5 miljoen pondbesteden aan printadvertenties in Europa. Zo schrijft Media Guardian.
De acties zijn volgens Ryanair CEO Michael O'Leary nodig om zich te verzekeren van passagiers naar de Britse hoofdstad, na de terreuraanslagen 7 juli jongsleden: 'De aanslagen in Londen mogen niet tot gevolg hebben dat mensen wegblijven. De beste manier om een vuist te maken, is om door te gaan met reizen.'
Veel Britten zijn echter niet blij met de manier waarop Ryanair communiceert.
De vliegmaatschappij adverteerde al een week na de aanslag met een paginagrote advertentie in de Britse kranten The Daily Telegraph en The Independent, met daarop een afbeelding van Winston Churchill die het V-teken geeft en zegt 'We shall fly them to the beaches. We shall fly them to the hills. We shall fly them to London!'. De pay off luidt: "Let's keep London flying."
De advertentie leidde tot meer dan 100 klachten bij de Britse Reclame Code Commissie, oftewel The Advertising Standards Authority. De advertenties zou grof, misplaatst en ongevoelig zijn. Ryanair is dit soort reacties echter wel gewend, het bedrijf staat bekend om zijn aggressieve marketingcommunicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!