Snoepmerk Red Band wint de Mispakselverkiezing van Greenpeace. Met deze verkiezing wil het goede doel aandacht vragen voor het vele plastic waarmee voedsel wordt verpakt.
De snoepjes van Red Band zijn verkozen tot de meest onzinnige voedselverpakking. Meike Rijksen, campagneleider plastic bij Greenpeace, over de uitslag: ‘Het was vanaf dag één van de verkiezing duidelijk dat Red Band zou winnen. De stemmen liepen snel op en het bleek ook uit reacties als "te gek voor woorden" en "deze spant wel de kroon".’
Verpakte winterpeen
Op nummer twee eindigde de in folie verpakte winterpeen van Albert Heijn. En op de derde plaatst staan de avocado’s in bakjes en zakjes van Jumbo.
Complimenten
Red Band laat naar aanleiding van de verkiezing weten dat zij hun verpakkingen gaan aanpassen. Verder wil het snoepbedrijf in gesprek met Greenpeace over hun verpakkingenbeleid. Rijksen over deze reactie: ‘Complimenten voor Red Band. We hopen dat ze dit doortrekken naar de rest van hun assortiment en een voorbeeld worden voor andere producenten en supermarkten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!