Recordomzet JCDecaux

JCDecaux SA, internationale exploitant van outdoor reclame, publiceerde gisteren de omzetcijfers voor 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2012 zag JCDecaux de wereldwijde jaaromzet met 6,5 procent stijgen tot 2.622,8 miljoen euro. De organische omzet steeg met 1,5 procent. De bedrijfsmarge steeg met 3,5 procent tot 602,2 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen daalde met 2,7 procent tot 316,4 miljoen euro en het nettoresultaat van het groepsaandeel daalde met 2,4 procent tot 207,3 miljoen euro. De beschikbare kasstroom steeg met 15 procent tot 322,7 miljoen euro.

Jean-Charles Decaux, voorzitter van de raad van bestuur en mede-ceo van JCDecaux over de resultaten van 2012: 'Ondanks de recessie in Europa in 2012, is JCDecaux erin geslaagd een recordomzet en een recordbedrijfsmarge te boeken met een uiterst sterke vrije kasstroom. Onze aanwezigheid in snelgroeiende landen wordt steeds sterker. De sterke vrije kasstroom die we hebben gegenereerd, liet JCDecaux toe om te investeren in toekomstige groei en tegelijkertijd de schuldpositie van het bedrijf volledig omlaag te brengen. Deze financiële flexibiliteit stelt ons in staat om ons bedrijf door organische groei en waarde creërende acquisities verder te ontwikkelen. Daarnaast gaan we aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders in mei een dividend voorstellen van 44 eurocent per aandeel.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie