Publicis Nederland ontwikkelde voor Bloemen.nl een e-mailcampagne, waarin getrouwde mannen op hun eerste trouwdag na hun bruiloft een mail aantroffen in de inbox met daarin een trouwfoto en de suggestie een boeket te kopen. Het resultaat: meer bestellingen en geen enkele klacht over spam.
Zilver was er voor Wieden + Kennedy met hun Bond-esque commercial voor Heineken. Selmore kreeg een zilveren Epica voor de Dwaze Dagen danscommercial voor de Bijenkorf. WE ARE Pi werd bekroond voor hun werk voor TedX en Lemz voor hun label-campagne voor Veiligheid.nl. ALS kreeg ten slotte zilver voor de campagne 'Ik ben inmiddels overleden', in de categorie 'consumer direct'. De campagne werd ook met brons bekroond, in de categorie 'public interest'.
Vorig jaar scoorde Nederland beter. Toen werd er vier keer goud gewonnen en negen keer zilver op een totaal van 22 prijzen.De bureaus die het meest in de prijzen vielen zijn Selmore (1x zilver, 3x brons), Publicis (1x goud, 1x zilver, 1x brons) en DDB & Tribal (3x brons).
Hieronder het overzicht van alle Nederlandse winnaars van dit jaar.
Goud
MI - Publicis - Bloemen.NL Flowers, "Is this Spam" (CAT.25 Social Networks)
Zilver
TVC - Wieden+Kennedy Amsterdam - Heineken, "The Express" (CAT.03 Drinks)
TVC - Selmore - De Bijenkorf, "Crazy Dance" (CAT.06 Retail Services)
TVC - WE ARE Pi - TEDxSummit, "TEDx Human Arabesque" (CAT.19 Corporate Image)
DM - Publicis - ALS FOUNDATION, "I Have Already Died" CAT.21 (Consumer Direct)
PR - Lemz - VeiligheidNL (Consumer Safety Association), "The Label Lottery" (CAT.29 Promotions & Incentives)
Brons
TVC - DDB & Tribal Amsterdam - Autodrop - Liquorice Candy, "Secret Portal" (CAT.02 Confectionery & Snacks)
TVC - Selmore - Bavaria, "Charlie Sheen - "Rehab" (CAT.03 Drinks)
TVC - DDB & Tribal Amsterdam - Centraal Beheer Achmea, "Speedboat" (CAT.07 Financial Services)
TVC - Publicis - ALS FOUNDATION, "I Have Already Died. Joep" (CAT.10 Public Interest)
TVC - Khanna \ Reidinga - TomTom Android, "TomTom Does the Robot" (CAT.14 Automotive & Accessories)
BC - Selmore - Selmore, "Thank You for Visiting Selmore" Bags (CAT.19 Corporate Image)
MI - Ogilvy - IBM, "Flashing Zebra Crossing" (CAT.24 Media Innovation - Alternative Media)
PR - Havas Worldwide Amsterdam - The Metropole Orchestra, "Save an Orchestra" (CAT.28 Public Relations)
PR - DDB & Tribal Amsterdam - KLM Royal Dutch Airlines, "Be My Guest" (CAT.29 Promotions & Incentives)
TVC - Selmore - de Bijenkorf, "Crazy Dance" (CAT.31 Direction & Cinematography)
INT - THEY - THEY Avoid the Shopping Crowds, "Avoid the Shopping Crowds" (CAT.44 Media & Entertainment Interactive)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!