Proefpromotietour haring voor kinderen voortgezet

Om kinderen over de streep te halen meer haring te eten startte het Nederlands Visbureau zaterdag jl. bij museum Nemo in Amsterdam wederom een speciale proefpromotietournee.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit consumptiecijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers, die meer dan de helft van de haringconsumptie voor hun rekening nemen. Bij gezinnen met kinderen is dit slechts 18 procent.

“Kinderen eten te weinig haring doordat ze het haringhappen niet van huis uit mee krijgen. Hun ouders eten vaak geen haring en denken dat hun kinderen het ook niet lusten. Toch blijkt uit in het voorjaar georganiseerde haringsmaaklessen in 800 klassen dat 84 procent van de kinderen haring wel lekker vindt,” aldus Lisette Wassenaar van het Nederlands Visbureau.

Het Nederlands Visbureau is zeer te spreken over de resulaten de promotiecampagne. Daarom worden in het najaar ook smaaklessen voor scholen en Buitenschoolse Opvang (BSO) aangeboden. Tijdens de lessen vertelt een vishandelaar in de klas het verhaal van de haring en gaan de kinderen vervolgens zelf aan de slag gaan met haringhapjes.

Naast de smaaklessen organiseert het een proefpromotietour in een aantal weekenden in september en de herfstvakantie. De tournee gaat langs diverse evenementen, dierentuinen en musea.

De proefpromotietour en de smaaklessen worden ondersteund met advertenties, winkelmateriaal en participatie in het televisieprogramma Junior Masterchef.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie