KLM passagiers die online boeken, kunnen vanaf vandaag hun bagagelabels zelf ontwerpen. KLM is hiertoe een samenwerkingsverband aangegaan met Icemedia.
De bagagelabels, ook wel Icetags genoemd, zijn een variatie op de bekende Icecards van het interactieve bureau.
Doel van de actie: het aantal online-boekingen nog verder te vergroten. KLM wil in 2008 veertig procent online-verkopen genereren.
De vliegmaatschappij is naar eigen zeggen de eerste die met persoonlijke bagagelabels komt. Voor het ontwerpen van de labels is een speciale website gebouwd die via klm.nl te bereiken is.
Wat is er mogelijk? Je kunt je bagagelabels voorzien van een eigen foto of een KLM-beeld met keuze uit zes categorieën.
De labels zijn gratis, maar dan moet je wel eerst online hebben geboekt. De labels worden vervolgens in een set van twee stuks naar je huisadres gestuurd.
KLM-klanten ontvingen vanochtend een e-mail waarin het hele proces staat beschreven. Er liggen op dit moment enkele tienduizenden bagagelabels klaar.
De actie duurt zolang de voorraad strekt en geldt alleen voor de Nederlandse markt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!