Het is een wat late aankondiging, maar KPN zal als zesde en laatste hoofdsponsor zijn naam en expertise verbinden aan Sail Amsterdam 2015. Het Nederlandse telecombedrijf zal voorzien in de ICT dienstverlening, die varieert van de ICT voor de Sail -organisatie en 4G voor KPN-klanten tot Wifi zones en oplaadpunten voor mobiele telefoons voor de bezoekers.
'Het ICT landschap is sinds de vorige editie van Sail in 2010 sterk veranderd', licht de organisatie toe. 'De smartphone heeft de afgelopen jaren een belangrijke rol gekregen in het dagelijks leven en dat maakt dat evenementenorganisaties als Sail moeten voorzien in zaken als mobiele dekking en interactieve toepassingen. Het ICT partnership met KPN moet dit beter faciliteren.'
Uitdaging
Eelco Blok, Voorzitter Raad van Bestuur KPN: ‘Voor KPN is een ICT partnership voor deze editie een veel grotere uitdaging dan vijf jaar geleden. Iedereen wil altijd en overal bereikbaar zijn, social media gebruiken en foto’s en video’s delen. Als grote Nederlandse ICT dienstverlener gaan wij zorgen dat Nederland met SAIL Amsterdam 2015 is verbonden.’ Sail wijst er ook op dat de veiligheid van de bezoekers een belangrijk onderwerp is tijdens evenementen en goede mobiele bereikbaarheid essentieel. 'Dat vraagt om samenwerking met een Nederlandse ICT speler als KPN, die veel ervaring heeft met bereikbaarheid en ICT-dienstverlening bij grootschalige evenementen.'
Sail Amsterdam 2015 vindt plaats van woensdag 19 tot en met zondag 23 augustus. Delta Lloyd, I amsterdam, ING, Staatsloterij en De Telegraaf sloten zich eerder aan bij Sail.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!