Oer-Hollandse fietsenmerk Union laat 'urban bikers' fiets aankleden

Middels crowdsourcing kleedt Union het nieuwe model Lite aan met 'zelfbedachte extra's'.

Fietsenmerk Union (onderdeel van het fietsenportfolio van Pon), aan de doelgroep urban bikers om mee te denken over de aankleding van een nieuw model stadsfiets, de Lite. Dat model wordt door Union beschreven als een fiets die een simplistisch maar trendy design met duurzame materialen combineert.

Naakte versie nu verkrijgbaar
De oproep die Union aan &;alle bikers in Nederland&; doet, is om &;baanbrekende ideeën, handige oplossingen en slimme innovaties te delen en zo samen de perfecte stadsfiets te maken&;. Union zegt de twee beste inzendingen in productie te nemen. De nieuwe Lite - dus nog zonder zelfbedachte extra&;s - is vanaf nu verkrijgbaar.

 

Kip en gouden ei
Koen van der Weerd
van Union zegt in een toelichting: &;We hebben onderzoek gedaan en daaruit komt naar voren dat mensen urban bikes maar weinig vernieuwend vinden. Het aanbod is te standaard, het mag creatiever. De samenleving heeft zich sneller ontwikkeld dan de stadsfiets. Mensen verlangen gewoonweg meer. Het is de hoogste tijd om de stadsfiets weer te laten aansluiten op de wensen van de huidige generatie fietsers. Onze aanpak: crowdsourcing. Iedereen met de kip en het gouden ei, een lumineus idee of een nu nog vaag hersenspinsel mag bij ons aankloppen.&;

 

Kattenbak
In dezelfde toelichting geeft Van der Weerd al een voorzet op de mogelijke ideeën die ingestuurd kunnen worden. &;Het kan en mag van alles zijn. Mensen die graag onderweg een kopje koffie drinken en een handige cuphouder wensen, kunnen we voorzien. En voor werknemers die hun kat mee naar kantoor nemen, maken we graag een demonteerbare kattenbak op de bagagedrager. Wil je snel je fiets kunnen terugvinden in de overvolle parking bij het treinstation? Dan werken we aan een oplossing waarmee je de fiets gemakkelijk kunt tracen. We zijn reuze benieuwd welke innovaties Nederlanders graag op hun urban bike zien.&;

In een in mei 2014 zei toenmalig brand en business manager Union fietsen Maud van Alpen (inmiddels is zij general manager Union fietsen), dat Pon van Union echt een fiets van nú wilden maken. Van Alphen: &;Robuuste, sterke fietsen, maar wel stoer en eigenwijs.  Dit vertaalt zich in keuzes die we in onze producten maken. Bijvoorbeeld het gebruik van wat dikkere spaken geeft extra stevigheid aan het wiel. Wij kiezen voor banden met anti-lek bescherming etc.  Aan de styling kant zijn we continue op zoek naar wat statement elementen op de fiets.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie