De communicatieprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Amsterdamse vereniging van Communicatieprofessionals, Welcom Amsterdam. Online kozen 700 mensen hun 7 favoriete communicatiecases, De jury wees uit een van deze cases een winnende aan.
Schoolvoorbeeld
Juryvoorzitter prof. dr. Betteke van Ruler noemde de Noord/Zuidlijn de campagne aller campagnes en een schoolvoorbeeld voor de communicatiepraktijk. ‘Een geweldige combinatie van strategie en zeer hoogwaardige uitvoering, zeer eigentijds door de communicatie helemaal te beleggen bij de projectleiders en de uitvoerders zelf.’ Hierdoor wist men het negatieve sentiment om te buigen naar een positief gevoel en zelfs een zekere trots, aldus Van Ruler: ‘Dat maakt deze campagne uniek en bijzonder’.
Trots
Alex Sheerazi (foto) nam de prestigieuze prijs in ontvangst en deelde de credits met zijn team. ‘Wij zijn trots dat onze inspanningen beloond zijn met deze mooie en bijzondere erkenning.
Eervolle vermelding: Boloboost
Naast de winnende campagne heeft de jury een eervolle vermelding gegeven aan Boloboost, een campagne die volledig wordt gedragen door vrijwilligers, met als doel het imago van de wijk Bos en Lommer te verbeteren. ‘Met beperkte middelen is een geweldig resultaat behaald. Complimenten en een voorbeeld voor alle vakprofessionals’, aldus Van Ruler.
Vorig jaar werd de Award uitgereikt aan de campagne van 'De Vrienden van At5'.
Een volledige lijst en beschrijving van de zeven genomineerden is op de site van Welcom te lezen.
Op de foto, vanaf links: Ronald Heister (Welcom), Alex Sheerazi (Noord/Zuidlijn) en prof. dr. Betteke van Ruler (UvA).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!