Met zowel Max Verstappen als Dafne Schippers hadden we vorige week een behoorlijk snel weekend achter de rug. Goede zaak voor merken als Red Bull, Nike en helemaal Ziggo (die zowel Dafne als Max sponsort). Het waren twee geweldige sportresultaten. Vooral Dafne wil ik nu even uitlichten en mede vanwege de immense reclameuiting/-doeken van Nike bij de Berlagebrug in Amsterdam.
Snelste vrouwelijke merk
Dafne Schippers wist twee gouden plakken te behalen, een heerlijk resultaat met de Olympische Spelen voor de deur. Het hadden er zelfs drie kunnen zijn, maar de 200 meter liet ze schieten met het oog op deze Olympische spelen.
Daarmee is Dafne in ieder geval weer het snelste vrouwelijke merk ter wereld op de 100 meter.
Hoge gunfactor
Niet alleen in snelheid op de atletiekbaan gaat het merk snel. Ook qua bekendheid is deze ster rijzende. Een sympathiek merk met een hoge gunfactor waarvan het vakmanschap eraf straalt. Nike heeft dit juist ingeschat en is hier goed op ingesprongen. Het merk Dafne is hot.
Dafne Schippers een groot voorbeeld
Dafne is niet alleen een voorbeeld voor de sportwereld, maar in mijn optiek ook een uitstekend voorbeeld voor de zakenwereld.
Zij was namelijk een allrounder binnen de atletiek die overal heel goed in mee kon komen. Maar tegen het advies van anderen in was ze ervan overtuigd dat als ze zich zou focussen op slechts de sprint, ze dan pas het maximale kon halen uit haar carrière. De keuze dus tussen 'very good' en 'best'. Een lastige keuze waar ik veel bedrijven mee zie worstelen. Het blijkt voor haar letterlijk en figuurlijk een gouden keuze. Focussen en het vertrouwen erin hebben loont dus als je echt de beste wilt zijn.
Nike campagne in Amsterdam
Afgelopen week viel mij een enorme Nike-reclame op. Nu ben ik niet snel ondersteboven van een reclame. Maar dit 'doek' op het Victorieplein In Amsterdam, waar ik dagelijks langsfiets, vind ik fantastisch. Het straalt zoveel power uit.
Als we het dan toch over snelheid hebben. Dit laat mijn marketinghart echt sneller kloppen.
Dafne geeft hiermee niet alleen de atletiek kleur, niet alleen de Olympische Spelen kleur, maar ook Amsterdam en de reclame.
'Just do it'
In mijn optiek zijn Nike en Dafne twee merken die elkaar optimaal in hun kracht zetten.
@Dafne, met Rio voor de deur heb ik één boodschap: 'Just do it!'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!