Nieuwe campagne Mona door Selmore

Selmore heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor Mona. Volgens de makers is deze 'eigentijdser en echter, om meer toetjesliefhebbers aan te spreken.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tot voor kort waren het de Mona-fans Dré en Mieke die een hoofdrol speelden in de Mona-commercials. De twee maken nu plaats voor twee vindingrijke broers, die elkaar een loer proberen te draaien. Adformatie stelt enkele vragen aan Anja Froeling, die als client service director bij Selmore is betrokken bij de ontwikkeling van de campagne.

Waarom is er afscheid genomen van Mona-fans Dré en Mieke?
'De 'Dré en Mieke'-campagne heeft Mona (en met name pudding) de afgelopen jaren goed op de kaart gezet. De herkenning is hoog, maar de campagne deed op het laatst meer voor Dré en Mieke als typetjes dan voor het merk en de nieuwe producten. Daarom is een nieuwe campagne ontwikkeld waarmee Mona de impulscategorie toetjes weer op de kaart wil zetten en waarmee het merk in de volle breedte haar assortiment kan ondersteunen. Mona wil ook eigentijdser worden, meer toetjesliefhebbers aanspreken en wat ‘echter’ zijn. Doel is om consumenten te verleiden om meer Mona toetjes te kopen en te eten. Oftewel: het creëren van merkvoorkeur.'

Wat is de gedachte achter de nieuwe campagne?
'Het toetje is het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Kinderen bedenken de slimste dingen en volwassenen worden weer even kind als het gaat om het bemachtigen van een lekker Mona-toetje. Echt alles wordt uit de kast gehaald. De vindingrijkheid van toetjesliefhebbers staat centraal in deze campagne. De slimmigheden die zij uithalen om een toetje te bemachtigen.'

Vanwaar de pay-off 'Alles voor het Toetje'?
'De campagne draait om mensen die een toetje voor zichzelf willen hebben of een toetje niet willen delen met anderen.'

En wat is het uiteindelijke doel?
'Mona wil met de campagne een turn-around veroorzaken. Mona wil weer groeien. En daarmee de hele categorie van smultoetjes in beweging krijgen.'

Al enig idee hoe het vervolg eruit ziet?
'De film met de broers is de eerste in de reeks van de nieuwe campagne 'Alles voor het toetje'. In april volgt de tweede film, 'Papegaai' genaamd. Er komen nieuwe verpakkingen, acties op de winkelvloer en in het najaar volgt een fanshipcampagne.'

Credits
Titel commercial: TVC Broers 30”
Art: Ingeborg de Caluwé
Copy: Paul de Jongh
Account: Anja Froeling, Nicole Florencio
Verantwoordelijk bij klant: Annerie Brenninkmeijer, Margreet Waterweg
RTV Producer: Patrick Nelemans
Regie: Frank Devos (Caviar)
Editor: Marc Bechtold (De Kapsalon)
3D/Online: The Ambassadors
Grading: Glassworks
Muziek: RECSound
Geluid: Soundcircus

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie