Fastfoodketens proberen zo nu en dan op humoristische wijze een nieuw product te lanceren. Het zijn dan ook vaak stunts die dienen ter promotie van de ‘echte’ producten van de ketens of ter gelegenheid van een bepaalde gebeurtenis. Voorbeelden hiervan zijn de zonnebrand van de KFC en de interactieve kersttrui van de Burger King. Nu is het McDonald’s die met een innovatieve uitvinding komt.
Friet + vork = Frork
Het gaat om de Frork: een vork met steeltjes gemaakt van frietjes. Op deze manier wordt het makkelijker om frietjes te dippen in sauzen of stukken topping die uit de hamburger zijn gevallen. Deze uitvinding van de fastfoodketen wordt gepromoot door Anthony Sullivan in een infomercial-achtige video. In de VS is Sullivan ook een bekende promotor van verschillende producten in infomercials.
Signature Crafted
De campagne rondom Frork is ontwikkeld voor de promotie van de Amerikaanse Signature Crafted-lijn die verschillende soorten broodjes bevat. Bij bestelling van een broodje uit deze lijn op 5 mei in de deelnemende vestigingen in de VS krijgt de klant een Frork.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!