Premium

McDonald’s geeft ruim 22 miljoen boeken voor kinderen weg

Doel is om het merk beter bij ouders op de kaart te krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2012 startte McDonald&;s met een pilot van de Happy Readers-campagne, waaruit bleek dat negen van de tien ondervraagde ouders graag meer boekpromotie van McDonald&;s zouden willen zien. De campagne, Happy Readers, begon in

Bedoeling was om tegen het einde van 2014 15 miljoen boeken te hebben gedistribueerd, maar dat zijn er 22 miljoen geworden, zo meldt

Uit onderzoek bleek dat een derde van de Britse kinderen geen boeken heeft, de helft van de ondervraagde kinderen vindt lezen niet leuk. Daar wilde McDonald’s wat aan doen. Daarnaast gebruikt McDonald’s de campagne om het imago bij ouders te verbeteren.

De fastfoodketen werkt samen met The National Literary Trust (organisatie voor leesbevordering), boekwinkelketen WH Smith en e-bookreadermerk Kobo.

McDonald’s geeft vouchers weg ten waarde van één pond, die ingeruild kunnen worden voor boeken, fictie en non-fictie, gewone en e-books.

De senior vice president of marketing van McDonald’s in Groot-Brittannië, Alistair Macrow, geeft aan dat het een succes is en McDonald’s zal doorgaan met deze langetermijncampagne.

In Nederland liep de actie met

;s Happy Readers

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie