Margriet van Zijl, in januari 2013 in dienst getreden als directeur marketing & innovatie bij Koninklijke Auping in Deventer, verlaat het bedrijf officieel per mei aanstaande. Maar zij heeft haar taken en verantwoordelijkheden net overgedragen. Van Zijl: 'Ik heb zojuist afscheid genomen, ik kom niet meer op kantoor.'
Van Zijl zegt trots te zijn op wat ze in drie jaar heeft neergezet bij Auping. 'Er is een innovatie-roadmap gemaakt en het fundament staat, met een duidelijk merkbeeld en -positionering. Auping groeit weer.' De reden voor haar vertrek is een verschil van inzicht over de tempo van de implementatie. 'Als je een merk aan het bouwen bent, wil je sneller. Daar was iets teveel discussie over.'
Wat is er dan veranderd? Auping was volgens Van Zijl een heel onopvallend, grijs en oubollig merk dat naar binnen gericht was. De positionering 'Ik wil goed slapen voor een energieke dag' is volgens Van Zijl nu consequent doorgevoerd en afgestemd op de juiste doelgroep.
Haar taken worden tijdelijk waargenomen door Harry Gruben, directeur operations bij Auping. Hoe (intern of extern) of wanneer Van Zijl definitief wordt opgevolgd is nog niet duidelijk.
Van Zijl beraadt zich op haar volgende carrièremove.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!