De Burendag van Douwe Egberts, het Ronald McDonald Kinderfonds en de ‘Goedgemutste’ breicampagne van Innocent, we kennen allemaal de mooie voorbeelden van merken die maatschappelijk betrokken initiatieven ontplooien. Marktonderzoeksbureau Motivaction doet al jaren onderzoek naar het effect van dergelijke initiatieven op de reputatie van merken. Heeft het eigenlijk wel zin?
- Zou je als merk maatschappelijke initiatieven moeten ontplooien?
- Hoe doe je dat op een zinvolle en effectieve manier?
- Laten consumenten, zeker jonge consumenten, de factor betrokkenheid meewegen in hun aankoopbeslissingen?
- En in welke mate?
- Wat zijn de belangrijkste do’s and dont’s voor het marketingbeleid, als het gaat om maatschappelijk betrokken merkinitiatieven?
Deze – en nog veel meer – vragen legden we op maandag 19 april voor aan een gemêleerd panel van ervaren professionals op het gebied van maatschappelijke marketing:
- Pieter Paul Verheggen van Motivaction
- Michael Amiabel van ‘Mooiste Contact Fonds’ van KPN
- Jack Stroeken, ceo van EkoMenu
- David Snellenberg van Dawn
Het gehele webinar (een kleine anderhalf uur), is hieronder terug te kijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!