De Burendag van Douwe Egberts, het Ronald McDonald Kinderfonds en de ‘Goedgemutste’ breicampagne van Innocent, we kennen allemaal de mooie voorbeelden van merken die maatschappelijk betrokken initiatieven ontplooien. Marktonderzoeksbureau Motivaction doet al jaren onderzoek naar het effect van dergelijke initiatieven op de reputatie van merken. Heeft het eigenlijk wel zin?
Zou je als merk maatschappelijke initiatieven moeten ontplooien? En zo ja, hoe doe je dat op een zinvolle en effectieve manier? Laten consumenten, zeker jonge consumenten, de factor betrokkenheid meewegen in hun aankoopbeslissingen? En in welke mate? Wat zijn de belangrijkste do’s and dont’s voor het marketingbeleid, als het gaat om maatschappelijk betrokken merkinitiatieven?
Ervaren professionals
Deze – en nog veel meer – vragen leggen we op maandag 19 april voor aan een gemêleerd panel van ervaren professionals op het gebied van maatschappelijke marketing. Dat zijn Gerard van der Werf en Pieter Paul Verheggen van Motivaction, die de resultaten van het kersverse onderzoek delen, Michael Amiabel, medebedenker van ‘Mooiste Contact Fonds’ van KPN, Jack Stroeken, maaltijdboxenidealist en ceo van EkoMenu en David Snellenberg van één van de meest maatschappelijke bureaus van Nederland: Dawn.
Dit live webinar, een coproductie van Motivaction en Adformatie, is gratis te volgen op 19 april van 14:00 tot 15:30 uur. Je kunt je hier inschrijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!