Justdiggit, de ngo die zich inzet voor het koelen van onze planeet, lanceert een nieuwe campagne getiteld ‘Hoe groener, hoe koeler’ (bureau: Havas Lemz). De internationale campagne beoogt de meest recente tastbare successen van Justdiggit - en wat dat bij mensen losmaakt – te vieren. Justdiggit: ‘De campagne roept niet op tot doneren, maar nodigt uit tot doorvertellen.’
Het succes
In samenwerking met Afrikaanse gemeenschappen zegt Justdiggit al meer dan 300 duizend hectare land te hebben vergroend met ‘kosteneffectieve nature based technieken’. De ngo: ‘Naast het graven van waterbunds, wordt “treecovery” toegepast, waarmee al ruim 10 miljoen bomen zijn teruggebracht.’ Justdiggit rekent voor dat met de campagnes wereldwijd 291 miljoen mensen zijn bereikt. ‘Zo wordt niet alleen het lokale klimaat en de biodiversiteit verbeterd maar ook het economische klimaat, met hogere gewasopbrengsten en bestaanszekerheid.
Noviteit: virtuele set
Los van de afsluiting van de film, die is opgebouwd uit beelden die de afgelopen vier jaar in Afrika opgenomen zijn, zijn de andere ‘Afrikaanse’ scenes gefilmd op een virtuele set, gewoon in Amsterdam. Creative director Remco Marinus motiveert die keuze als volgt: ‘We willen de planeet niet onnodig belasten, het is dus geweldig dat technologie het mogelijk maakt om niet de halve wereld rond te hoeven reizen voor zo'n productie.’
Media-middelenmix
De campagne start eerst in Nederland middels televisie, bioscoop, radio en outdoor. Begin 2023 volgen het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en natuurlijk meerdere Afrikaanse landen, zoals Kenia, Tanzania, Togo, Madagascar en Ethiopië.
Kijk ook:
CMO Studio Côte d’Azur
Nadia de Waal (Justdiggit): ‘Misschien moet Cannes niet elk jaar’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!