Herinnert u zich The Million Dollar Homepage nog? Een Britse student verkocht een miljoen pixels van een website voor een dollar per stuk en werd milonair.
En herinnert u zich het daarvan afgeleide Artvertising-project (zie molblog hier, hier en hier)? De tegels op de gevel van de kunstacademie werden verkocht voor advertentieruimte.
De initiatiefnemer van Artvertising, Teun Castelein, heeft iets nieuws bedacht: een museumgevel vol met 250 vlaggen van adverteerders. Het gaat om Het Nationaal Museum voor Grafische Vormgeving, Beyerd Breda dat op 11 juni geopend wordt door koningin Beatrix.
Beyerd claimt het eerste museum ter wereld te zijn dat zich geheel richt op Graphic Design. Het vlaggenproject is onderdeel van een van de openingstentoonstellingen "Dialoog", over nieuwe vormen van visuele communicatie waarbij eindgebruikers kunnen deelnemen aan het ontwerpproces.
Op de website van De Beyerd is te volgen welke vlaggen aan wie zijn verkocht.
Voor wie wil meedien: bekijk de flyer (met aanmeldformulier).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!