De nieuwe afdeling zal voor klanten online en offline concepten bedenken en mediacontent gaan produceren. Bakker is de afgelopen 15 jaar werkzaam geweest als dagbladjournalist, zelfstandig ondernemer en online en offline conceptbedenker bij Scripta Media.
Bakker: ‘Vroeger kon je als salesbedrijf inkomsten genereren door ‘platte’ advertenties te verkopen. Dat werkt niet goed meer. Daarom gooien we het over een andere boeg en maken we content, om daar advertenties omheen te verkopen. Ik wil media maken die ertoe doen. Voor opdrachtgevers, adverteerders én lezers. Te vaak maken we met z’n allen dingen die we bestempelen als mooi of leuk. Daar zit niemand, behalve de maker, op te wachten.’
Het allerbelangrijkste binnen dit nieuwe commerciële denken is volgens Bakker de interactie met de doelgroep. ‘Elma Content gaat te midden van de doelgroepen zitten en koppelt commercie aan redactionele inhoud, op internet, in bladen, nieuwsbrieven, audio en video. De mix van commercie en redactie vinden wij daarbij niet vies, juist niet. De mix van commercie en redactie is precies waar de mediagebruiker vandaag de dag aan gewend is geraakt. Iedereen bepaalt voor zichzelf wat de waarheid is. Wij koppelen louter inhoud, commercie en relevantie aan elkaar.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!