Vandaag, dinsdag 13 juli 2010, kopte het dagblad Trouw: #039;">'Het is 'officieel': nieuwe iPhone deugt niet'. Wat al langer rondzeurde in de ether, heeft de toonaangevende site Consumer Reports geadviseerd de nieuwste iPhone nog niet te kopen. Om een simpele reden: de antenne doet niet wat hij zou moeten doen; oftewel continue ontvangen.
De antenne, mooi weggewerkt als sierstrip aan het apparaat, blijkt nu ineens de achilles hiel te zijn van dit vooruitstrevende appraat. De ontvangst blijkt niet continue onder alle omstandigheden goed te zijn. Bijvoorbeeld het in de hand houden van de iPhone 4 en bellen blijkt geen goede combinatie te zijn. De oplossing is daar: plak een stukje plakband over het antennedeel heen en het is opgelost. Maar ja, koop je een dure Apple iPhone (twee merken nog wel in één product). Zit je niet te wachten op een stukje opzichtig plakband langs de zijkant van het apparaat.
Apple zal dus weer aan de slag moeten om product te verbeteren, imagoschade te beperken en voor bestaande klanten een oplossing te zoeken. Als Apple hier als A-merk weer weet te opereren is volgens mij nog niets verloren. Maar zo zie je maar: de campagnes kunnen nog zo gelikt zijn; zo kloppen. Alls het product wat je verkoopt niet correspondeert met de boodschap die je uitdraagt, is er werk aan de winkel. In dit geval werk aan de telefoon.
Dit is een voorbeeld van vervelende reclamen voor een robuust merk als Apple. Wel weer een mooie case voor lessen Commerciele Economie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!