‘Internal communication’ hoog op agenda

Uit onderzoek van de European Marketing Confederation (EMC) blijkt dat interne communicatie in 2008 in belang is gestegen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt het Nima. De nieuwe resultaten over 2008 van het 'Marketing Compass'-onderzoek geven vergeleken met de cijfers uit 2006 inzicht in een aantal interessante ontwikkelingen in de marketingwereld, volgens het Nima. Naast de gestegen interesse in interne communicatie, laat het onderzoek ook zien dat de interesse voor ‘Corporate sustainability marketing strategy’ toeneemt. Het Nima zegt die trend vorig jaar reeds te hebben gesignaleerd.

De grootste groei in interessegebieden zit - naast ‘branding’ - in ‘Industrial marketing/Business-to-Business’. Nima zegt dat haar leden ook steeds meer vragen naar activiteiten en onderwerpen die specifiek op B2B ingaan. Het Nima heeft om die reden de expertgroep Nima Industriële Marketing onlangs omgedoopt tot de nieuwe expertgroep Nima B2B.

De interesse voor EMC accreditatie (voor de markt en persoonlijk) is met 10% toegenomen. Het Nima constateert dat er steeds meer vraag is naar een internationale standaard voor kwaliteit en kennis. Nima komt naast de Nima diploma’s, die internationaal erkend zijn, dan ook met de titel ‘Senior Marketing Professional’. Deze titel is een vorm van persoonlijke certificering en zal waarschijnlijk volgend jaar worden gelanceerd op de Nederlandse markt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie