IAB Nederland gaat internationale viewability standaard gebruiken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de VS en Groot-Brittannië wordt-ie al gebruikt, en nu neemt IAB Nederland hem ook over: de internationale viewability standaard.

Hierbij wordt een advertentie als viewable beschouwd als 50 procent van de pixels minimaal 1 seconde (aaneengesloten) in beeld is geweest voor standaard display.

Voor Rising star/large canvasformaten (242,500 pixels of meer) geldt 30 procent. 

Deze industry standaard geldt alleen voor desktop.

Deze standaard moet de accountability van online marketing verhogen. Viewability is de mate waarin online advertenties ook echt voor een websitebezoeker te zien zijn. Het is een branchebreed initiatief en komt voort uit het 3MS-initiatief (‘making measurement make sense’).

Zo doen American Association of Advertising Agencies (4A’s), the Association of National Advertisers (ANA), the Interactive Advertising Bureau (IAB) en de Media Rating Council (MRC) mee.

IAB Nederland heeft een viewability-werkgroep opgericht, die zich in eerste instantie richt op kennisoverdracht met betrekking tot viewability, onderzoek naar verschillende afrekenmodellen en het in kaart brengen van de meetverschillen tussen de verschillende viewability vendors.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie