De NRC Handelsblad-prominent en gedoodverfde kroonprins daar die maar geen hoofdredacteur werd, zegt verder: "Nu journalistiek van alle kanten in de de storm staat, alle touwen extra moet zekeren, is het goed te leren nadenken over de effecten van wederzijdse beïnvloeding tussen journalistiek en politiek: wie is verantwoordelijk voor welke hypes? Je ziet bekende Nederlanders laveren in het oog van de hypestormen zonder iets origineels te berde te brengen. Maar ze verdienen er wel veel geld mee, of worden minister."
En vervolgens heeft de journalist het gedaan, oppert de interviewer. Waarop Chavannes dus: "Daarom moeten journalisten zich tegen zulke verschijnselen wapenen. Zo zou ik wel wat praktijktraining willen inlassen in het verkeer tussen voorlichters en journalisten."
Interessante voorzet? Wie de schoen past, enzovoorts (en roep nou niet meteen dat niet alleen politieke verslaggevers praktijktraining nodig hebben).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!