Ieder jaar onderzoekt LinkedIn de arbeidsmarkt. Ze rekenen de markt door, geven trends aan, en doen daarvan verslag in een nuttig rapport. En daar kunnen we van leren. Juist als de business weer gaat aantrekken.
Zo meldt LinkedIn hoe je je als werkgever het best kan profileren op de arbeidsmarkt. Ik geef hieronder de hoofdpunten:
- De belangrijkste reden om van baan te veranderen is het carrièreperspectief. Laat dus in het wervingstraject zien hoe je de loopbaan van je nieuwe rekruut gaat boosten.
- Maak in je wervingsboodschap onderscheid tussen de Millenials en de GenX'ers. De eerste groep wil vooruitgang en uitdaging terwijl de tweede groep meer gericht is op de kwaliteit van het management.
- Sta open voor nieuwe intreders. Mensen afkomstig van een andere bedrijfstak met de vaardigheden die we in een bureau goed kunnen gebruiken, worden nog wel eens over het hoofd gezien.
- Blijf zenden naar de arbeidsmarkt, ook al heb je op dat moment geen nieuw personeel nodig. De boodschap zal steeds zijn wat jij aan de verbetering van een carrière kan bijdragen.
Is dit nieuw? Nee, echt nieuw is het allemaal niet, maar we kunnen er wel van leren. Talent is en blijft schaars en je moet dus echt je stinkende best doen om het binnen te halen. Daar voortdurend mee bezig zijn, is bepaald geen overbodige luxe.
Het rapport van LinkedIn laat ons nog eens zien dat het voor kandidaten allemaal draait om carrièreperspectief. En dat is niet iets om licht overheen te stappen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!