Heb je wel gehoord van de zeven de zeven

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe voorkom je dat via een chockblog, webforum of chat de pleuris over jouw organisatie uitbreekt? <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Niet door terug te schelden, weten we inmiddels. UPC pakt het anders aan. Het heeft zeven mensen aangesteld die dag in dag uit het www scannen op berichten over het kabel- en telecomconcern. Wordt er op de dienstverlening gescholden? Begrijpt niemand een mallemoer van de telecomabacadabra? Is buurman Gonzales woedend omdat ie geen TV Espana meer kan kijken? De zeven geven antwoord of uitleg.

'We gaan niet zitten mopperen als er wat naars wordt gezegd, maar proberen zo neutraal mogelijk mensen te helpen of uitleg te geven', zegt Mark Zellenrath, woordvoerder van UPC, vandaag als we hem toch spreken voor een artikel over woordvoerders (zie het septembernummer van Communicatie).

Het team van zeven ressorteert onder customer care en bestaat uit technici en klantenvoorlichters. Een succesje heeft het ook al geboekt, bericht . Geenstijl-medewerkster met UPC. Ze had anderhalve maand na bestelling nog geen televisie, internet en telefonie. De blog dreigde met actie, die kallgestelt werd voordat ze begon. UPC merkte de dreiging tijdig op en stuurde maandagochtend vroeg een medewerker die Gina's problemen oploste.

Nu zal de ironicus zeggen dat je voortaan dus beter een mailtje naar een webforum kan sturen, dan klantenservice van UPC zelf bellen. Zellenrath klinkt in ieder geval erg tevreden. Voor zover hij kan overzien is UPC het eerste NL-telecombedrijf dat een dergelijk opgetuigd scanteam heeft. De vaderlandse pers was ook razend nieuwsgierig, want Zellenraths telefoon stond vandaag roodgloeiend.

Slimme communicatie van UPC, of kent u betere voorbeelden?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie