Hak wil zich volledig gaan richten op de productie en ontwikkeling van eigen merk-producten en de aanwezigheid in België en Duitsland vergroten. Hak verlegt de koers en zet in op effectiviteit. ‘De komende jaren zal het bedrijf verder investeren in modernisering van productiefaciliteiten, brandmarketing, productinnovatie en duurzaamheid’, verklaart Hak in een statement. Algemeen directeur Timo Hoogeboom zegt dat Hak alle bestaande private label contracten zal naleven.
Drie jaar geleden zette Hak juist bewst in op private label. ‘Dat gaf ons schaalvoordelen, maar inmiddels moeten we vaststellen dat de markt ons heeft ingehaald', zegt Hoogenboom. 'We moeten onze aandacht richten op onze kernproducten en innovatie, en niet op producten zoals private label waar we geen onderscheidend vermogen hebben. We zijn in dat segment in korte tijd versneld knel komen te zitten tussen almaar stijgende grondstoffenprijzen en afnemers die scherpere prijzen bedingen. Voor de continuïteit van de onderneming kiezen wij dan ook puur voor de toegevoegde waarde van ons merk.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!