Recent is Keune Haircosmetics, een Nederlands familiebedrijf dat internationaal opereert, toegetreden tot het keurkorps van B Corp gecertificeerde bedrijven. Dit internationale keurmerk wordt toegekend aan organisaties die hoge standaarden hanteren op duurzaam-, sociaal- en juridisch gebied. Het voornemen om ‘B Corp te worden’, werd eind vorig jaar al uitgesproken door de ceo van Keune Haircosmetics. Hij deed dat in een interview in de Adformatie-talkshow CMO Studio. (Dat interview is hier terug te kijken.).
Eelco Keune zei toen ook al dat hij met Keune niet per se de grootste wil zijn, maar de beste. Keune: ‘Doe je het juiste, dan groei je vanzelf. Daar zijn wij van overtuigd. Dit is een tijdperk van actie – een periode waarin we vaart moeten zetten achter duurzame oplossingen voor de grootste uitdagingen waar de wereld voor staat: van armoede en ongelijkheid tot klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Het juiste doen heeft een hele nieuwe dimensie gekregen. Tegenwoordig betekent dit ook dat je je volledig inzet om de samenleving duurzaam en inclusief te maken.’
Denken in generaties in plaats van kwartalen
In een zelf uitgegeven ‘Sustainability Newspaper’, zegt Keune dat hij het fijn vindt om deel uit te maken van het bedrijf, omdat hij de zakelijke missie in feite als een sociale missie ziet. ‘Als familiebedrijf denken wij in generaties in plaats van kwartalen. Bij Keune behandelen we iedereen als familie. In onze zakelijke beslissingen laten we ons leiden door één enkel principe: zou ik dezelfde keuze maken als het om een familielid zou gaan? (…) We wilden onszelf uitdagen en ontdekken hoe we ons nog konden verbeteren. Daarom hebben we het B Corp-keurmerk aangevraagd.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!