Whiskyliefhebbers worden uitgedaagd hun kennis en smaakpapillen op de whisky los te laten. Kenners zullen wellicht achter de karakteristieken van de The Glenlivit-range komen maar zullen ook ontdekken dat in The Glenlivit Alpha een smaakpalet zit van distillaten die nooit eerder werden uitgebracht.
De zoektocht naar smaken en de inhoud wordt ondersteund door een online marketingcampagne waarbij het " Alpha-mysterie" stukje bij beetje wordt ontrafeld. Iedere week wordt er een zintuig geprikkeld in een serie van vier verschillende online uitdagingen. Deelnemers worden uitgedaagd hun bevindingen en smaaknotities van The Glenlivet Alpha via Facebook of de website te delen. Uiteindelijk wordt het geheim rondom The Glenlivet Alpha met alle bijbehorende smaaknotities aan het einde van de campagne door de "Master Distiller Alan Winchester" online onthuld op 6 juni.
Alan Winchester over het Alpha-project: 'Smaak is een proces dat geen enkel zintuig ongemoeid laat. Uiteraard staan ruiken en proeven centraal, maar het zien en ‘voelen’ van de whisky is minstens zo belangrijk en maken de totaalbeleving compleet. Door de informatie van The Glenlivet Alpha bewust achter te houden, willen we whisky-liefhebbers en andere geïnteresseerden aanmoedigen hun zintuigen aan te spreken. Hierdoor hopen wij dat zij whisky meer leren waarderen en de complexiteit en diepgang van deze single malt whisky zullen begrijpen.'
Verkrijgbaarheid
The Glenlivet Alpha, in een gelimiteerde oplage van 3.350 flessen wereldwijd te verkrijgen, is in het geheim door Alan Winchester gebotteld in The Glenlivet Distillery. De whisky is in Nederland in beperkte oplage verkrijgbaar. Verkoopadressen zijn op te vragen via Pernod Ricard Nederland in Breda.
De campagne is bedacht door Havana Orange.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!