Ford laat zien dat haar klanten zeer belangrijk voor haar zijn. In september (voor modeljaar 2006) zal zij een nieuw model lanceren, de nieuwe Fusion. Maar tot die tijd kunnen klanten van Ford meedenken over aanpassingen aan het nieuwe model.
Klanten hebben invloed op de definitieve verkoopprijs en de verschillende accesoirespakketten van de nieuwe Ford.
Doelgroep is de huidige Ford Focus rijders die zich konden registeren om mee te doen aan dit experiment.
En het heeft al geresulteerd in aanpassingen aan de auto op het gebied van bijvoorbeeld stoelverwarming.
Inmiddels hebben 20.000 Fordrijders hun gegevens op de site achtergelaten.
De afgelopen jaren waren er al meer autofabrikanten die hun klanten via het Internet hebben betrokken bij het op de markt brengen van nieuwe modellen, maar op zo'n grote schaal als bij deze nieuwe Ford is bijzonder.
Ik weet zeker dat wij dit soort projecten de komende jaren meer gaan zien bij de autofabrikanten. Stapje voor stapje zullen de klanten meer en meer betrokken raken bij de ontwikkelingen. Wie volgt?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!