FNV: 'Laat Albert Heijn weer Albert Heijn zijn'

In een tv-commercial, prime-time uitgezonden op dinsdagavond op Nederland 1, stelde de FNV de arbeidsomstandigheden bij Albert Heijn aan de kaak.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

FNV Bondgenoten spreekt zich uit tegen de werkomstandigheden van de distributiemedewerkers van Albert Heijn. De helft van deze distributiemedewerkers heeft geen vast contract.

Het is voor het eerst dat er in een Ster-blok een Ster-adverteerder rechtstreeks wordt aangesproken op zijn sociale beleid.

Jan Kuitenbrouwer is adviseur van FNV Bondgenoten en werkte mee aan de commercial met zijn bedrijf De Taalkliniek. Kuitenbrouwer: 'Albert Heijn is iets te ver doorgeschoten in het veramerikaniseren van de arbeidsvoorwaarden. Albert Heijn Jr. had meer met boodschappen doen dan met koersen en overnames en liet een beeld plaatsen bij het hoofdkantoor met de tekst: 'Opdat wij nooit vergeten voor wie we werken.' De FNV heeft hier een beeld naast geplaatst met de tekst: 'Op dat wij nooit vergeten MET wie we werken.'

'Hiermee wil FNV Albert Heijn bewegen tot het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden van de flexmedewerkers.'

In een reactie aan Adformatie laat woordvoerster van Albert Heijn, Dagna Hoogkamer, weten dat Albert Heijn met verbazing kennis heeft genomen van de televisiespot van FNV Bondgenoten waarin de betrokkenheid van Albert Heijn bij hun medewerkers in twijfel getrokken wordt.

Hoogkamer: 'Verbazing omdat we sinds september 2012 met FNV Bondgenoten om tafel zitten om te komen tot een goede CAO voor onze zeer gewaardeerde distributiemedewerkers. Een CAO waarvoor wij in woord en daad respect en waardering tonen voor al onze distributiemedewerkers: zowel voor onze vaste medewerkers als voor onze uitzendkrachten. Een paar elementen uit deze CAO: we geven onze medewerkers baanzekerheid voor meerdere jaren. En we bieden medewerkers een meer dan marktconforme loonstijging van 3,5% in 2 jaar, die ook geldt voor al onze uitzendkrachten.

CNV Dienstenbond gaat akkoord met ons bod maar FNV Bondgenoten heeft ons vorige week dinsdag een ultimatum overhandigd waarvoor wij t/m 13 maart de tijd hebben gegeven om te reageren. We zijn verbaasd dat FNV Bondgenoten vóór het aflopen van hun eigen ultimatum een dergelijke televisiespot heeft gemaakt.'

Hieronder de betreffende commercial:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie