Fairtrade vraagt met fictief uitzendbureau voor kinderen aandacht voor kinderarbeid

De Kidsworks-campagne speelt in op de krapte op de arbeidsmarkt en zet vervolgens kinderarbeid in de katoenteelt centraal.

Een campagne-uiting
Afbeelding: Fairtrade Nederland

Fairtrade Nederland vraagt met een campagne rondom het fictieve uitzendbureau Kidsworks aandacht voor kinderarbeid in de katoenteelt. Kidsworks helpt zogenaamd kinderen vanaf zeven jaar aan een baan om de krapte op de arbeidsmarkt te beteugelen. De campagne is ontwikkeld door Kumpany en Hagens PR en mede mogelijk gemaakt door Yumeko en Nationale Postcode Loterij.

Afbeelding: Fairtrade
Een campagne-uiting Afbeelding: Fairtrade

Kinderarbeid als ver-van-mijn-bed-show

De campagne omvat onder andere billboards met ludieke teksten langs snelwegen. Fairtrade voert ook campagne op de radio, digitale media en andere kanalen. Met teksten als 'work hard, play later' en 'kinderhanden maken licht werk' wil Fairtrade Nederlanders bewust maken van de impact van kinderarbeid. Want, zo stelt de organisatie op basis van eigen onderzoek, twee derde van de Nederlanders zou zich schamen als kinderarbeid hier zou plaatsvinden. Maar waarom schamen we ons dan niet voor kinderarbeid in andere landen?

De campagne moet 'op een toegankelijke manier bewustwording' creëren voor katoenboeren en hun kinderen om kinderarbeid in de katoenteelt tegen te gaan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie