Dutch Delta Design officieel gelanceerd

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onder de naam (DDD2012) wordt de creatieve industrie uitgedaagd Nederland te positioneren als 'Silicon Valley' voor water.

Adformatie meldde in mei al dat het initiatief in de maak was. Begin juli werd het initiatief officieel gelanceerd. Nu worden ook de namen bekend gemaakt van de betrokkenen uit de creatieve industrie. Het project DDD2012 moet Nederland internationaal positioneren als de plek voor water, waar wereldwijde expertise samenkomt, internationale evenementen plaatsvinden en waar internationale topspelers zich vestigen. Achter het initiatief zit een groep bedrijven zoals Arcadis, DHV, IBM en Schiphol Group, maar ook de nationale overheid.

DDD2012 doet een beroep op de creatieve industrie van Nederland om deze doelstelling te bewerkstelligen. Een kernteam van creatieven werkt deze zomer onder aanvoering van creatief adviseur Walter Amerika (voormalig bestuursvoorzitter FHV/BBDO, nu initiatiefnemer van de overkoepelende organisatie Creatieve Industrie Nederland) aan een strategisch framework. In het kernteam zitten:

Fashion - James Veenhoff o.a. voormalig directeur Amsterdam Fashion Week
Design - Joost Alferink o.a. voormalig WAACS, bekend van Senseo
Gaming - Joke Witteveen o.a. voormalig Lost Boys
Art - Gemma Jellier - directeur Springdance
Advertising - Erik Wünsch o.a. voormalig directeur reclamebureau DDB en SWH
Online - Floor van Spaendonck, directeur Virtueel Platform

Dit team presenteert ‘het creatieve strategische kader’ op de eerste bijeenkomst in het LEF future Center van Rijkswaterstaat in Utrecht op 16 september. In de daarop volgende 'creative tour' legt het team de strategie voor om aan te scherpen en vooral concreet uit te werken.

Nederland staat volgens de organisatie internationaal bekend om haar goede (publiekprivate) samenwerking en het leggen van dwarsverbanden. De partners van DDD2012 zoeken aansluiting met de creatieve sector, met mode en reclame, met design en gaming, met theater en film. 'Om inspiratie op te doen en om het project een creatieve, speelse twist te geven. Daarmee ontstaat een unieke samenwerking tussen twee van de in totaal zes 'sleutelgebieden', die volgens het kabinet 'de pijlers van de BV Nederland' vormen', aldus het persbericht.

Tourschema
De creatieve sessies onder leiding van leden van het kernteam vinden plaats tussen
16.00 uur en 20.00 uur. Data en plaatsen zijn:
Amsterdam 29 september
Rotterdam 13 oktober
Eindhoven 20 oktober
Den Haag 27 oktober

Aanmelden voor deelname aan de workshops is nodig en kan via .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie