Droog wint Amsterdam Business Award 2014

De vakjury prijst het designlabel om ‘zijn onderscheidende koers en zakelijk instinct en de magneetfunctie die Droog vervult voor de stad als wereldwijde design-hotspot’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Naast Droog behoorden ook SkyNRG en Wefilm tot de genomineerden. De ondernemersprijs is een initiatief van zakenplatform MeerBusiness Amsterdam.

Juryvoorzitter Bart Maussen: ‘In 1993 stond Renny Ramakers met Droog aan de basis van een geheel nieuwe designstroming, die liefhebbers van Milaan tot Hong Kong in vervoering brengt. Door deelname aan prachtige internationale exposities, designcongressen en handelsmissies is Droog in de rest van de wereld misschien wel beroemder dan in Nederland. Met het toekennen van de Amsterdam Business Award spreekt de jury haar waardering uit voor de rol die Droog vervult voor het creatieve imago van de stad en het versterken van de Amsterdamse designsector. Daarnaast heeft Droog aangetoond al twintig jaar een belangrijke accelerator te zijn voor de carrière van menig ontwerper en financiert zij bijzondere collecties.’

Aan de Award is een advertentiebudget van 25.000 euro in De Telegraaf verbonden. Eerdere winnaars waren Olcay Gulsen namens Supertrash (2010), Hans Brouwer namens Massive Music (2011), Raymond Cloosterman namens Rituals (2012) en Guido van Heezen namens Effectory (2013).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie